79965690 // ung@vejen.dk

Fan Fiction

Onlinehold (7.kl. til 18 år)

Synes du fan fiction lyder spændende og dragende, og kunne du også godt tænke dig at lære andre fan-fiction-interesserede fra hele landet at kende? Så læs mere om holdet nedenfor!

Onsdage kl.16.00-17.30
Første gang: 2/10-24
Sidste gang: 18/12-24
Aldersgrænse
For alle unge
Antal ledige pladser
Der er 2 pladser tilbage.

Beskrivelse

Fanfiction er den sociale form for forfatterskab. Du får brugbare redskaber til, hvordan man kan skrive bedre gennem skriveøvelser, analyse og feedback.Det er et forfatterhold, som har fokus på fanfictionverdenens skøre og populære troper og arketyper, men som også kommer ind på de helt basale elementer til at sammensætte gode historier.

Calisa, som er underviseren, har tidligere kørt et Fanfiction-hold i Høje-Taastrup ungdomsskole, hvor de hver anden uge mødtes online og hver anden uge fysisk.

"Fanfictionholdet er er comfort place hvor vi støtter hinanden og accepterer hinanden fandoms, samtidig med at vi bliver motiveret til at skrive!" - Leo, fanfiction-elev.

Udover at undervise i skrivning på diverse ungdomsskoler og kulturhuse, er Calisa også selv en udgivet forfatter og professionel storyteller.

Alle vores online hold udbydes i et samarbejde med andre ungdomsskoler. Ved tilmelding til dette hold vil dine kontaktoplysninger og dit cpr.nr. derfor blive delt med den ungdomsskole, der udbyder holdet, således du kan få tilsendt link ved holdstart. Dine oplysninger vil ikke blive brugt til andet.

Andre hold i samme kategori